E-Kayıt 28 Temmuzda Başlıyor

turkiye.gov_.tr_Üniversiteye yeni kayıt yaptıracak öğrenciler, YÖK tarafından yürütülen Yükseköğretim Bilgi Sistemi çalışmaları kapsamında, bu yıl ilk kez Çukurova Üniversitesi de dâhil olmak üzere 32 üniversiteye elektronik kayıt (e-kayıt) yaptırabilecek. Elektronik kayıt olmayı tercih eden öğrencilerin üniversitelere giderek tekrar kayıt yaptırmalarına gerek kalmayacak.

Elektronik kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler https://www.turkiye.gov.tr/ adresinde ‘e-hizmetler’ bölümü altında yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ başlığı altında 28 Temmuz 2015 tarihinde açılacak ‘Üniversite e-kayıt’ seçeneğini tıklayarak kayıt işlemini gerçekleştirebilecek.

Uygulama ile üniversiteye yeni yerleşen öğrenciler isteğe bağlı olarak 28 Temmuz -5 Ağustos 2015 tarihleri arasında ‘e-Devlet’ kapısı üzerinden elektronik olarak kayıtlarını gerçekleştirebilecekleri gibi, 3-7 Ağustos 2015 tarihleri arasında üniversitelerine giderek şahsen kayıt da yaptırabilecekler. Elektronik kayıt olmayı tercih eden öğrencilerin üniversitelere giderek tekrar kayıt yaptırmalarına gerek olmayacak. Öğrenciler, elektronik kayıt işleminin ardından üniversitelerin duyurduğu tarihte ders kayıtlarını yaptırarak eğitime başlayabilecekler.

– 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında 2015-ÖSYS Yerleştirme Sonuçlarına göre Üniversitemizde öğrenim görmeye hak kazanan adaylar aşağıda belirtilen şekillerde kayıtlarını yaptırabileceklerdir.

– Üniversitemiz örgün (birinci) öğretim programlarına yerleşen adaylardan; e-devlet kapısı üzerinden kayıt yapmak isteyenler 28 Temmuz -5 Ağustos 2015 tarihleri arasında https://www.turkiye.gov.tr/ web sitesi üzerinden elektronik kayıt (E-Kayıt) kayıtlarını yapabilecek olup, aşağıda belirtilen evrakların Üniversitemizin eğitim-öğretim başlangıcı haftası olan 14-18 Eylül 2015 tarihleri arasında kayıt yapılan Birim (Fakülte/Yüksekokul) öğrenci işleri bürosuna teslim edilmesi zorunludur. Aksi takdirde e-devlet kapısı üzerinden yapılan kayıt iptal edilecektir.

– Örgün (birinci) öğretim programlarımıza yerleşen adaylardan e-devlet üzerinden kayıt yapmak istemeyen adaylar ile ikinci öğretim, açık öğretim, uzaktan öğretim programlarımıza yerleşen adaylar kesin kayıtlarını 3-7 Ağustos 2015 tarihleri arasında yerleştikleri Birim (Fakülte/Yüksekokul) öğrenci işleri bürosuna bizzat başvurarak yaptırabilirler.

ÖSYS İLE KESİN KAYIT İÇİN BELGELER:

1) ÖSYS Sonuç Belgesi (sonuç doğrulama kodu bulunan internet çıktısı sınav sonucu ile kayıt yapılacaktır)
2) Lise Diplomasının aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesinin aslı (Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz.)
3) Nüfus Cüzdanının önlü-arkalı fotokopisi (T.C. Kimlik Numarası beyanı için)
4) Askerlik Durum Belgesi (Askerlik durumları, fakülte/yüksekokul görevlileri tarafından sorgulanacaktır. Haklarında “Kaydında sakınca yoktur” ibaresi bulunan yükümlülerden askerlik durum belgesi istenilmeyecektir.)
5) İkamet Adresi Beyanı (Formuna ulaşmak için TIKLAYINIZ)
6) 8 adet 4.5 x 6 cm boyutunda fotoğraf (Fotoğraflar son 6 ay içinde, önden, öğrenciyi kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır. Fotoğraflarınızın arkasına adınızı-soyadınızı ve öğrenci numaranızı yazmayı unutmayınız)
7) Öğrenci katkı payı/öğrenim ücretinin ödendiğine dair banka dekontu (Ödemeler Öğrenci Otomasyon Sisteminden Referans Numarası alınarak Halk Bankasına yapılmaktadır)(Birinci Öğretim Programlarına kesin kayıt yaptıracak olanlar katkı payı ücreti ödemeyecektir)

 

Bu kaydı paylaş
27 Temmuz 2015
1051 defa okundu

İstanbul Üniversitesi © 2017 All Rights Reserved